Posted Thu, 06 Feb 2025 12:16:27 GMT by rem arturo

Hej alla! Jag har börjat träna mer seriöst på senaste och funderar på bästa träningskläderna för kampsport. Jag undrar specifikt hur viktigt funktionaliteten verkligen är jämfört med designen. Jag har sett en del utrustning som ser bra ut men som inte verkar vara så praktisk för intensiv träning. Prioriterar ni komfort och funktionalitet mer än hur snygga kläderna ser ut, eller tycker ni att det är en balans? Jag tränar både Brazilian Jiu-Jitsu och Muay Thai, så jag behöver något som funkar för båda.

Posted Thu, 06 Feb 2025 12:35:10 GMT by witto danny

Jag tror det beror på vilken typ av träning du gör och vad du själv prioriterar. När jag började träna Muay Thai och BJJ var jag mest ute efter snygga kläder – man ville ju känna sig som en proffs. Men efter ett tag insåg jag att komfort och funktionalitet är mycket viktigare än jag trott. Till exempel kan rätt kompressionsshorts eller rash guard göra stor skillnad när man rullar eller clinchar.

Jag har haft några dåliga erfarenheter med kläder som var dåligt designade och begränsade rörelsefriheten eller gjorde mig för varm under sparring. Jag har upptäckt att märken som Fajters.se erbjuder en bra balans mellan design och prestanda, särskilt för kampsporter som BJJ och Muay Thai. Deras utrustning är gjord med material som stödjer rörelse men som fortfarande ser bra ut. Du kan hitta bra alternativ för kompressionsskjortor, shorts och gis som sitter tight men inte begränsar. Det handlar om att hitta rätt tyg som andas och stretchar med dig. Jag rekommenderar verkligen att kolla in dem om du är seriös med att uppgradera din utrustning! https://fajters.se

Posted Thu, 06 Feb 2025 12:37:05 GMT by rem arturo

Ja, jag håller med er båda. När jag började tänkte jag inte så mycket på funktionaliteten av mina kläder, men efter några pass insåg jag att billig utrustning verkligen inte håller måttet. För Muay Thai är rätt shorts och handskar avgörande.

Snittet på shortsen är viktigt, eftersom du inte vill att de ska vara för tajta när du slår höga sparkar. Och även om jag gillar de flashiga designen, så kompromissar jag inte längre med komfort, särskilt under långa pass. Bra utrustning är verkligen värt investeringen!

You must be signed in to post in this forum.